In domeniul imobiliar, secolul XXI poate fi comparat cu o cursa de masini, cu "liniute" (drag race – 400 de metri, cu start de pe loc) asemenea celora din filmul "The Fast and the Furious".
Linia de start in "cursele imobiliare" o constituie nivelul solului, iar desemnarea castigatorului se face, ca si in cazul intrecerilor pe asfalt, in functie de centimetri sau metri distanta intre competitori. Este adevarat insa, cursele imobiliare au loc in plan vertical, si nu orizontal, si nici nu se poate vorbi de masini tunate, viteze ametitoare, acceleratii fulminante sau timpi de ordinul zecilor de secunde. Proiectarea si ridicarea unui zgarie-nori pot dura ani.
Dar "cursa" se desfasoara la nivel global si pentru dominarea cerului. De ani buni, cele mai stranse intreceri spre vazduh au loc in Asia si Orientul Mijlociu. La ora actuala, opt din cei zece cei mai inalti zgarie-nori din lume se afla in aceste regiuni. Mai mult, cea mai "fast and furious" cladire a momentului este Taipei 101 (Taiwan), o structura de 509 metri inaltime. Taipei 101 a luat fata Turnurilor Gemene Petronas din Kuala Lumpur in 2004, la sase ani de la ridicarea acestora. Iar cursa continua si va continua. De exemplu, binecunoscuta companie Samsung a estimat terminarea lucrarilor la "monstruosul" turn Burj Dubai, din Dubai, pana la sfarsitul anului 2008. Burj Dubai va avea o inaltime de peste 800 de metri. Iar in 2010 sau 2011 va fi definitivat si Millennium Tower, din orasul-port Busan (Coreea de Sud, oras cunoscut si sub numele de Pusan), care va avea 560 de metri inaltime.
Frenezia cu care marile metropole ale lumii se intrec pentru cucerirea cerului este explicata de specialisti ca fiind motivata, evident, de ratiuni economice. Prin dezvoltarea de proiecte-gigant, se salta nivelul de perceptie despre orasul respectiv si in ceea ce priveste capacitatile tehnice locale. Iar i