In urma cu aproape o saptamana de zile, inspectorii de munca de la Inspectoratul Teritorial de Munca Cluj amendau o firma care executa lucrari la Autostrada Transilvania cu un miliard de lei vechi, de altfel maximum amenzii prevazute de lege.
Sanctiunea venea ca urmare a unui control realizat la un punct de lucru al firmei, verificare in timpul careia inspectorii de munca aveau sa depisteze 135 de persoane straine de etnie turca care munceau fara a avea permis de munca.
Vazand situatia de fapt, si dat fiind ca si la noi in judet, au fost demarate de aproape doua luni de zile lucrarile la Autostrada Bucuresti - Brasov, am fost interesati sa aflam daca, nu cumva, nereguli similare ar fi putut fi descoperite si la noi de inspectorii de munca de la ITM Prahova, sau daca, de la deschiderea lucrarilor s-a facut si macar un control, fie el pe relatii de munca sau
pe securitate si sanatate in munca, la firmele care executa lucrari pe acest tronson. Contactata telefonic, conducerea inspectoratului, in speta inspector sef Medeea Andronescu s-a aratat surprinsa, intrebandu-se retoric daca intr-adevar lucrarile la Autostrada Bucuresti - Brasov au demarat si la noi in judet.
Dat fiind ca aici vorbim de niste santiere de amploare, unde intr-adevar se munceste, ba chiar la greu, cum ar fi vreo doi kilometri deja amenajati pentru asfaltare la Gherghita, sau un cap de pod la care se lucreaza la intrarea in Rafov, ni s-ar fi parut normal ca, macar daca nu s-ar fi facut vreo verificare, sa se fi stiut totusi de existenta santierelor cu pricina in eventualitatea organizarii
unor controale. Totusi, ni s-au dat oarecare explicatii. „Anul acesta nu am facut de fapt nici un control pe segmentul drumuri. Anul trecut am avut chiar o campanie in acest sens. Cand va veni timpul, vom demara controale si in aceasta directie” am primit asigura