Teza cu subiect unic la matematică pare să fi dat mari bătăi de cap celor şapte mii de elevi doljeni din clasa a VII-a, deoarece numai 60% dintre ei au reuşit să promoveze primul lor examen din viaţă. Au fost însă şi şcoli unde nici un elev nu a luat notă de trecere.
Subiectul cu numărul 5 extras de ministrul educaţiei, Cristian Adomniţei, nu a fost cu noroc pentru aproximativ trei mii de elevi doljeni din clasa a VII-a care nu au reuşit să rezolve cei 11 itemi ai subiectului şi nu au obţinut nici măcar o notă egală cu numărul subiectului. După afişarea rezultatelor, 40% dintre cei care au susţinut teza experimentală cu subiect unic nu au promovat. „Promovabilitatea este de 60% şi putem spune că este mulţumitor, în condiţiile în care la testele naţionale a fost de 74%. Problema este că au fost unele şcoli cu rezultate slabe unde nici un elev nu a reuşit să obţină nici măcar nota 4,50, care ar fi fost trecută în catalog rotunjită, adică 5. Este cazul Şcolilor Catane şi Cernăteşti, unde procentul de promovabilitate a fost 0“, a explicat Diana Buşoi, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj.
Atât în aceste şcoli, cât şi în cele care au avut un procent mare de promovabilitate, ISJ Dolj va face o serie de controale şi inspecţii pentru a vedea care sunt cauzele ce au dus la rezultatele obţinute de elevii de clasa a VII-a la aceste testări. „Vom trimite în cele două şcoli, dar şi în unităţile de învăţământ cu cea mai mare promovabilitate la aceste teze cu subiect unic metodişti, inspectorii de sector care vor asista la clasă, vor da testări, vor face evaluări şi vom vedea de ce sunt diferenţe aşa de mari între elevi“, a precizat Diana Buşoi.
Note de 1, 2 şi 3
La Şcoala Cernăteşti controalele au început de ieri, când o echipă de la ISJ a mers să discute cu conducerea unităţii şi cu profesorii. „Avem acum în şcoală i