Profesionalism. Functionarii publici nu reusesc decat sa agite cetatenii care, in fata ghiseului, nu mai inteleg ce trebuie facut Sprijin. Cetatenii respinsi la ghiseu sunt ajutati de bodyguard-ul institutiei sa completeze formularele Mihnea Mihalache-Fiastru
Ca in majoritatea institutiilor publice din Romania si la posta e un haos de nedescris. Se sta la coada la fiecare ghiseu, majoritatea solicitarilor nu pot fi indeplinite datorita birocratiei, functionarele trantesc cu stampilele sa se auda parafa pana la etajul al treilea al imobilului, cetatenii sunt in pragul lesinului, iar bodyguardul completeaza formulare la cererea oricui.
"Ba, du-te si plateste la CEC!"
Este vorba despre Oficiul Postal Numarul 22, situat in apropierea Pietei Amzei. Se lucreaza cu publicul de luni pana vineri intre orele 07:30 si 13:00 si 13:30 si 20:00, iar sambata intre 08:00 si 14:00. Suntem acolo la 14:45, taman bine ca functionarii publici iesisera din pauza. In timpul in care ei s-au odihnit, oamenii s-au adunat la oficiul postal, iar inauntru a inceput macelul.
La fiecare ghiseu este o coada infernala. La fel ca in 99% din institutiile publice din Romania, ceea ce sta scris in dreptul fiecarui ghiseu nu se respecta sub nici o forma. Te plimbi de la un functionar la altul ca o minge de ping-pong. Instantaneu se creeaza un haos general, nimeni nu se mai intelege cu nimeni, functionarele trantesc cu stampilele parca ar executa pe cineva si nu se pierd in aberatiile birocratice pe care le respecta cu sfintenie. Cetatenii nu inteleg nimic din ce li se spune de la ghiseu. Doar fragmente. Sapte dintre cei unsprezece oameni aflati la coada la unul dintre ghisee pun mana pe telefon si solicita sprijin din alte parti: "Ba, du-te si plateste la CEC!", transmite o doamna unui nefericit prin telefon.
Bodyguard-ul ii completeaza formularul doamnei Tanta
I