CNADN dubleaza un drum national finantat de PHARE cu o mini-autostrada
Autoritatile locale spun ca Nokia nu a cerut prin contract construirea autostrazii
Pretul platit pentru investitia Nokia se apropie
de valoarea investitiei in sine
Autostrada pe care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) intentioneaza sa o construiasca intre Cluj-Napoca si Jucu va dubla un drum national (DN1C) aflat intr-un program de reabilitare pe fonduri PHARE, care pleaca din Cluj-Napoca si trece prin localitatea in care investesc finlandezii.
Potrivit directorului adjunct al Directiei de Drumuri si Poduri Cluj, Teodor Gorcea, DN1C reabilitat va avea doua benzi de circulatie, late de 3,5 metri, care vor fi continuate cu acostamente de 2,5 metri latime. "Este practic o a treia banda pe care se va circula.
De asemenea, pot sa va spun ca drumul pana la Jucu, din Cluj-Napoca, are 29,7 kilometri, iar proiectul este derulat de CNADN si este finantat din fonduri europene", a explicat Gorcea. El a mai afirmat ca, pe ruta respectiva, podurile vor fi construite cu o latime de 4
benzi.
Cu toate acestea, potrivit ziarului "Cotidianul", CNADN pregateste inca un proiect de mini-autostrada, care sa deserveasca aceeasi ruta: Cluj-Napoca-Jucu. Mini-autostrada este evaluata la aproximativ 200 de milioane de euro.
Purtatorul de cuvant al CNADN, Gabriela Ionescu, nu a putut preciza ieri valoarea reabilitarii tronsonului de drum national de pe ruta mentionata.
Cumulate, cheltuielile pe care statul roman le face pentru a inlesni investitia Nokia la Cluj se ridica aproape la suma investitiei facute de compania finlandeza.
Astfel, cele 230 de milioane investite direct in mini-autostrada si utilitati, la care se adauga sumele investite in dezvoltarea Aeroportului Cluj, ajung in apropierea sumei pe care firma finlandeza int