Comisioane neclare
Astfel, in urma verificarilor a rezultat ca nu toate bancile explica cu claritate anumiti termeni folositi in contractele de credit, precum: imprumutati, imprumut solidar, anuitate, fransiza, tragere, ipoteca, astfel incat consumatorul sa inteleaga cu usurinta expresiile si sa nu lase loc de interpretare. Printre bancile in cauza se afla HVB Tiriac SA si ABN AMRO BANK.
De asemenea, in majoritatea contractelor de credit cu diferite destinatii, ideile de baza precizate in anumite capitole, articole si obligatii ale beneficiarului nu sunt preluate si nici nu se regasesc si la capitolul “Obligatiile bancilor”.
Nu toate bancile precizeaza cu claritate in contractele incheiate nivelul diferitelor comisioane, astfel incat indicatorul DAE sa poata fi determinat sau verificat cu usurinta. In alte contracte nu se informeaza daca prima de asigurare se aplica sau se incaseaza la inceputul derularii contractului sau se percepe lunar in rate egale, situatie asemanatoare si in cazul comisionului de angajament.
Banci precum ABN AMRO BANK si PIRAEUS BANK nu precizau cu claritate notiuni precum BUBOR, EURIBOR si LIBOR, notiuni greu accesibile clientilor.
Reclamatii intemeiate la OPC
De asemenea, la ABN AMRO BANK si BANC POST SA nu se specifica in mod clar procentele de penalitati pentru intarzierea/achitarea ratelor evaluate, dobanda care poate oscila la un moment dat, fara elemente de referinta, nu se precizeaza posibilitatea clientului sa denunte contractul incheiat cu un preaviz de 30 de zile, in unele cazuri se obliga consumatorul ca in aceeasi zi poate efectua
denuntarea-incetarea contractului. La BANC POST SA si CITI FINANCIAL, nu se face o mentiune expresa fata de acordarea unei perioade de gratie - daca exista sau nu - si daca exista optiune obligatorie sau nu.
HVB TIRIAC SA, BANC POST SA