Fuziunea dintre aeroporturile Henri Coanda - Otopeni si Aurel Vlaicu - Baneasa se va finaliza la 12 mai, a anuntat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiatatos, citat de NewsIn. In urma acestei fuziuni, se va infiinta Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, iar directorul acesteia va fi Gabriel Tara, actualmente director al Aeroportului Otopeni.
Romania vrea sa vanda cele doua aeroporturi pana-n iunie
Fuziunea celor doua aeroporturi, Otopeni si Baneasa, a fost anuntata de Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, la jumatatea lunii precedente. In urma fuziunii rezulta o noua firma numita Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB). Tot la acea data, s-a anuntatc a aceasta noua societate va deveni operationala la 10 mai si ca va fi scoasa la vanzare in luna iunie.
In cel mult o luna de la finalizarea fuziunii, va incepe procesul de privatizare a noii companii, declara la acea data Orban.
Fuziunea si privatizarea aeroporturilor
Strategia de vanzare a companiei care va rezulta din fuziunea celor doua aeroporturi va fi stabilita la inceputul lunii iunie, preciza Orban. In acelasi timp, dupa fuziune, va incepe o evaluare a activelor, inclusiv a terenului detinut de cele doua aeroporturi. In plus, dupa evaluare, ar putea avea loc o majorare de capital.
Mai mult, procesul de unificare a aerogarilor va reprezenta un avantaj in privinta perspectivei privatizarii, prin constituirea unui pachet de actiuni care va fi listat la bursa. CNAB va avea aceeasi proprietari ca si aeroporturile: Ministerul Transporturilor va detine 80%, iar Fondul Proprietatea (20%).
Fuziunea dintre aeroporturile Henri Coanda - Otopeni si Aurel Vlaicu - Baneasa se va finaliza la 12 mai, a anuntat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiatatos, citat de NewsIn. In urma ac