Odată cu majorarea numărului companiilor aeriene care operează în România, piaţa autohtonă a combustibililor pentru aviaţie a devenit interesantă pentru tot mai mulţi jucători. Ultimul intrat în cursă: Lukoil Aviation. În urmă cu două săptămâni, compania aviatică Air France-KLM anunţa că va majora suprataxa de combustibil aplicată tichetelor de călătorie pe distanţe lungi. Reprezentanţii companiei spuneau că taxa va fi majorată cu cinci euro, motivul invocat fii
Odată cu majorarea numărului companiilor aeriene care operează în România, piaţa autohtonă a combustibililor pentru aviaţie a devenit interesantă pentru tot mai mulţi jucători. Ultimul intrat în cursă: Lukoil Aviation.
În urmă cu două săptămâni, compania aviatică Air France-KLM anunţa că va majora suprataxa de combustibil aplicată tichetelor de călătorie pe distanţe lungi. Reprezentanţii companiei spuneau că taxa va fi majorată cu cinci euro, motivul invocat fiind preţul ridicat al petrolului. Consumatorul pierde, dar cât câştigă furnizorii de kerosen?
Perspectivele de creştere a businessului cu producţia şi comercializarea de kerosen sunt confirmate de jucătorii de pe piaţa românească. „Estimăm o creştere a pieţei de 10-15% pentru anul 2007 şi cel puţin 5% în anii următori. Această creştere este susţinută de aderarea României la Uniunea Europeană, de pactul «Cer deschis», care liberalizează zborurile transatlantice între UE şi SUA, dar şi de dezvoltarea economiei şi turismului“, susţin oficialii Petrom. Compania deţine 48% din firma Petrom Aviation, iar în prima jumătate a anului 2006 a achiziţionat, în urma unei tranzacţii încheiate cu grupul ungar petrolier MOL, o participaţie de 95% din Aviation Petroleum (fosta MOL Aviation). În cazul Petrom, combustibilul este asigurat de rafinăria Petrobrazi, care în 2006 a produs 192.