Sistemul, aplicat si in alte state
Proiectul vizeaza zona de nord
Se va amenaja o insula artificiala
Zona de nord a Portului Constanta s-ar putea transforma, peste cativa ani, intr-o destinatie atractiva pentru calatorii ori afaceri. Potrivit Mediafax, directorul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, Constantin Matei, a anuntat, ieri, ca va fi supus dezbaterii publice un proiect privind transferul zonei de nord a Portului Constanta catre autoritatile locale pentru a deveni locatie turistica si de afaceri.
"Teritoriului dintre danele 0 si 22 ale Portului Constanta dorim sa ii dam o alta destinatie, avand in vedere adancimile mici si insuficiente pentru navele noi si apropierea lor de zona veche a orasului Constanta. Astfel, zonei respective i se poate oferi potential turistic si de afaceri, acest sistem fiind aplicat si de alte porturi europene.
Se va face un studiu de fezabilitate si vom supune dezbaterii publice acest proiect de transfer al portului vechi in exploatarea autoritatilor locale“, a declarat, intr-o conferinta de presa, directorul general Constantin Matei, care a precizat ca nu s-a stabilit modul de colaborare cu autoritatile locale.
Portul vechi detine 20 de hectare de luciu de apa si 60 de hectare de teren. Potrivit sursei citate, cele 80 de hectare care vor reveni orasului nu trebuie privite ca o pierdere pentru capacitatea de operare a portului, pentru ca prin amenajarea unei insule artificiale deja existente in port vor fi castigate alte 100 de hectare. La baza acestui proiect sta o recomandare a Japan International Cooperation Agency (JICA), recomandare care se regaseste in studiul de fezabilitate pentru dezvoltarea Portului Constanta. Conform studiului, partea de nord a Portului Constanta ar putea fi "modificata pentru alte destinatii, cum ar fi calatorii sau destinatii de afac