Comerţul cu motociclete, scutere şi mopede noi a înregistrat în primul trimestru al acestui an o creştere de peste 12%, vedeta primului trimestru din 2007 fiind motoscuterul. Piaţa vehiculelor pe două roţi din România se dezvoltă mult mai slab decât cea a automobilelor. În ultimii ani, majoritatea comercianţilor de motociclete, motorete şi scutere au încercat să depăşească greutăţile unei pieţe aflată în formare. Nimic nu părea să meargă în direcţia bună, pragu
Comerţul cu motociclete, scutere şi mopede noi a înregistrat în primul trimestru al acestui an o creştere de peste 12%, vedeta primului trimestru din 2007 fiind motoscuterul.
Piaţa vehiculelor pe două roţi din România se dezvoltă mult mai slab decât cea a automobilelor. În ultimii ani, majoritatea comercianţilor de motociclete, motorete şi scutere au încercat să depăşească greutăţile unei pieţe aflată în formare. Nimic nu părea să meargă în direcţia bună, pragul de 1.000 de unităţi fiind extrem de greu de trecut. În 2002 şi 2003, optimismul dealerilor mergea cu greu până la a estima o vânzare totală de 800 – 900 de unităţi, pentru ca la sfârşitul lui 2004 să se înregistreze o cifră totală de 1.007 vehicule noi pe două roţi comercializate. Cu toate acestea, pe lângă cifrele menţionate, alte câteva sute, dacă nu chiar mii de motociclete intrau în România ca vehicule second-hand. Din cauza preţurilor prohibitive afişate la comercianţi, mulţi dintre iubitorii motoarelor au apelat la soluţia unei achiziţii din străinătate.
2007, anul dezgheţului
Primul trimestru al acestui an arată clar tendinţa de creştere accelerată a pieţei moto autohtone. În numai trei luni, au fost comercializate, conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), aproximativ 400 de unităţi, în creşte