În timp ce proiectele din industria agroalimentară românească cresc exponenţial, producătorii autohtoni se plâng de un potenţial faliment, determinat de concurenţa produselor europene. Reinert a investit 17 milioane de euro, Campofrio peste 15 milioane de euro, în timp ce Hame a alocat mai bine de şapte milioane de euro, iar Principal, cinci milioane de euro. Toate aceste companii au ceva comun: investiţii în industria alimentară românească. Oficial, lucrurile merg
În timp ce proiectele din industria agroalimentară românească cresc exponenţial, producătorii autohtoni se plâng de un potenţial faliment, determinat de concurenţa produselor europene.
Reinert a investit 17 milioane de euro, Campofrio peste 15 milioane de euro, în timp ce Hame a alocat mai bine de şapte milioane de euro, iar Principal, cinci milioane de euro. Toate aceste companii au ceva comun: investiţii în industria alimentară românească.
Oficial, lucrurile merg bine. În realitate, majoritatea organizaţiilor patronale sunt îngrijorate de alimentele din Uniunea Europeană care, prin dispariţia barierelor vamale, pătrund pe piaţa autohtonă, mai ieftine şi de calitate superioară. Din acest motiv, producătorii au lansat o campanie de promovare a consumului de alimente româneşti, cu scopul de a stopa scăderea producţiei autohtone şi de a evita falimentul afacerilor locale.
De ani buni, România este un mare importator de carne. În 2006, s-au importat 158.000 tone de carne de pasăre şi s-au produs numai 106.000 tone, iar pentru carnea de porc, 200.000 tone au fost asigurate din import şi numai 90.000 tone din intern. Este vorba, desigur, de producţia industrială, autoconsumul fiind foarte greu de evaluat.
Porcii noştri pierd şi la raportul calitate-preţ, pentru că au multă gră