Exotismul unei pieţe de publicitate ca aceea din Republica Moldova nu i-a speriat pe investitorii din domeniu. În ultimii şapte ani, această piaţă a înregistrat, în medie, o creştere anuală de 40%. Şi „la Moldova“ cresc oameni de publicitate! Diana Boico, managing director la Indigo Ogilvy, estimează că, în 2006, valoarea pieţei totale de publicitate a atins aproximativ 14 milioane de dolari, cu circa 40% mai mult faţă de anul precedent. Pe de altă parte, Serg
Exotismul unei pieţe de publicitate ca aceea din Republica Moldova nu i-a speriat pe investitorii din domeniu. În ultimii şapte ani, această piaţă a înregistrat, în medie, o creştere anuală de 40%.
Şi „la Moldova“ cresc oameni de publicitate! Diana Boico, managing director la Indigo Ogilvy, estimează că, în 2006, valoarea pieţei totale de publicitate a atins aproximativ 14 milioane de dolari, cu circa 40% mai mult faţă de anul precedent. Pe de altă parte, Sergiu Diaconu, managing partner la Target/Publicis Groupe Moldova şi fondatorul Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate din această ţară, evaluează volumul pieţei de publicitate de anul trecut la 25 de milioane de dolari, iar pentru anul 2007 estimează că acesta va atinge nivelul de 35 de milioane de dolari. Cu peste trei milioane de locuitori, Moldova are aproximativ 144 de firme care oferă, declarativ, servicii de publicitate, dar numai câteva joacă un rol important. Piaţa locală este dominată de agenţiile multinaţionale, venite odată cu expansiunea în regiune a clienţilor reţelelor respective. Ogilvy, LOWE, Publicis, Initiative Media, TBWA, nume consacrate în România, şi-au deschis birouri proprii sau au preferat să se afilieze jucătorilor existenţi deja pe piaţa locală.
Puternicul grup WPP are partener de comunicare la Chişinău de anul trecut – agenţia Indigo Ogilvy. Grupu