Companiile de consultanta imobiliara lucreaza cu o marja de profit de aproximativ 20%, care poate depasi insa si 50%, potrivit datelor oferite de firmele de profil.
Cei mai mari jucatori de pe piata locala de consultanta imobiliara, Colliers si Eurisko, au marje de profit de aproximativ 20% din cifra de afaceri realizata in 2006, in timp ce companiile ceva mai mici, precum Regatta sau Cushman & Wakefield Activ Consulting, au obtinut profituri reprezentand o pondere de aproximativ 50% din veniturile realizate anul trecut.
Investitiile de miliarde de euro, prezenta unor investitori de talie mondiala, precum si faptul ca Romania reprezinta una dintre principalele tinte din regiune ale investitorilor in real estate, sunt principalele argumente ale rezultatelor companiilor de pe piata locala.
Bogdan Georgescu, Managing Partner al companiei de consultanta Colliers, considera ca pe piata de consultanta cu greu pot fi incluse 10 companii.
"Valoarea totala a pietei in 2006 cred ca a ajuns la 35 de milioane de euro, iar in 2007 ar putea ajunge la 50 de milioane de euro", apreciaza Georgescu. Compania a obtinut in 2006 o cifra de afaceri de 11,9 milioane de euro si un profit de 2,83 de milioane de euro, fiind principalul jucator de pe piata locala de consultanta imobiliara.
Accelerarea pietei locale in 2006 a alimentat si afacerile Colliers, care au cunoscut o crestere de peste 100% anul trecut, de la 5,2 milioane de euro, in timp ce profitul a avansat cu peste 200%, de la 0,8 milioane de euro in 2005.
Departamentul de inchirieri birouri al Colliers a fost si in 2006 cel mai puternic din punct de vedere al veniturilor generate cu o cota de aproape 30%, urmat de vanzari terenuri si tranzactii cu imobile. Pe de alta parte, si departamentele de vanzari rezidentiale, retail, evaluari, consultanta si intermedieri cu spatii industriale