In timp ce o parte dintre dezvoltatorii de ansambluri rezidentiale construiesc bai si bucatarii in showroom-urile de prezentare a proiectelor, altii au inceput sa construiasca apartamente intregi, dupa modelul pietelor din Vest.
Promovarea ansamblurilor de locuinte prin astfel de metode se datoreaza in special situatiei existente in momentul de fata, in care o buna parte din tranzactii sunt realizate in lipsa apartamentelor, acestea fiind doar in stadiu de proiect. Showrom-urile sunt construite fie la locul constructiei, fie in zone usor accesibile publicului-tinta, iar apartamentele amenajate sunt replici fidele ale viitoarelor locuinte.
Spre exemplu, departamentul rezidential al Colliers opereaza un numar de patru showroom-uri, dintre care unul singur este situat in vecinatatea proiectului si cuprinde apartamente complete, in timp ce restul cuprind doar modele de bai si bucatarii. Pe de alta parte, cinci dintre proiectele rezidentiale promovate de Eurisko beneficiaza de showroom-uri amenajate in zone intens populate.
Showroom-ul este un instrument de vanzare foarte important, intrucat este spatiul in care potentialul cumparator ajunge sa cunoasca proiectul, vede macheta si finisajele, intalneste consultantul si afla detalii despre proiect, apreciaza Adriana Sohodoleanu, research & PR Coordinator in cadrul companiei de consultanta imobiliara Colliers.
Modelul este des practicat pe pietele din Europa Centrala si de Est, fiind caracteristic in principal ansamblurilor de mari dimensiuni, apartamentul "etalon" putand fi amenajat chiar in primul bloc al complexului.
Unii dezvoltatori imobiliari pun la dispozitia potentialilor clienti aplicatii multimedia cu sprijinul carora isi pot configura, viziona si comanda finisajele locuintei.
Aplicatia le ofera proprietarilor posibilitatea de a alege elementele de finisaj atat dupa calitate