Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, prin Centrul National pentru Curriculum si Evaluare în Învatamântul Preuniversitar (CNCEIP), a organizat, în perioada 9-11 mai, Evaluarea Nationala la finalul clasei a IV-a. Au participat la evaluare aproape 4000 de elevi din clasele a IV-a, apartinând unui esantion reprezentativ de 129 de scoli din toate judetele tarii. Astfel de evaluari au mai avut loc în 1995, 1998, 2000 si 2005.
Ce presupune evaluarea?
Elevii sustin teste la doua din urmatoarele discipline: limba materna, româna sau maghiara, matematica si stiinte ale naturii. Un test dureaza 50 de minute, iar între cele doua probe elevii au o pauza de 10 minute. In timpul desfasurarii evaluarii, fiecare învatator de la clasele cuprinse în esantion au datoria de a completa un chestionar, reprezentând un instrument necesar pentru obtinerea informatiilor despre resurse umane si resurse materiale capabile sa influenteze performanta scolara. Prin rezultatele acestei evaluari, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului va fi informat cu privire la performantele copiilor aflati la finalul învatamântului primar, în vederea identificarii aspectelor pozitive respectiv a celor negative ale curricumului implementat în cazul celor trei discipline.
Evaluarea elevilor mureseni
"Au fost testati elevii de clasa a IV-a de la scoala Generala Cristesti si de la scoala Generala Craiesti(Râciu). Aceasta testare se realizeaza anual, pe scoli esantion alese de catre minister. Practic, elevii primesc niste brosuri cu subiecte diferite, unii sunt testati din matematica si româna, din matematica si stiinte sau din stiinte si româna . La Craiesti au fost testati opt elevi de clasa a IV-a, iar la Cristesti au fost testate doua clase, adica 28 de elevi. Testele se evalueaza la Bucuresti, la minister, de catre o comisie la nivel national, iar în functie de rez