Vasile Salaru De ce cred oare politicienii ca noua, celor multi, ne pasa asa mult de lupta lor pentru ciolan? Sutele de miliarde de lei vechi cheltuite de principalele partide in lupta aceasta oarba, fara nici un beneficiu real pentru romani, ne face sa ne intrebam doar care este provenienta acestor sume si care este interesul donatorilor. Probabil oligarhii vor sa nu fie deranjati de justitie iar activistii de rand se viseaza macar viitori baroni locali.
Daca tot sunt la moda campaniile, sa-i lasam deoparte pe rosii si portocalii si sa vorbim despre o campanie nationala in care, fara a fi adusi cu arcanul in diverse locatii, sunt angrenati prin cointeresare directa cateva... milioane de cetateni! Se compara cu zecile de mii purtati dupa Basescu, Stolojan sau Geoana?
Este vorba de campania de relatii publice declansata de fiecare scoala din Romania pentru a atrage cat mai valorosi elevi prin inscriere directa sau, conform legii, in urma testelor nationale, si a testelor de aptitudini. Sigur ca planul de actiune seamana aproape perfect cu cel al unei campanii politice, dar bugetul alocat este infinit mai mic. Si cei aproape o jumatate de milion de salariati din educatie, ca si politicienii, concep si implementeaza un plan de actiune pornind de la intrebari precum "Care sunt scopurile pe care le urmarim?", "Care sunt obiectivele cheie?", "Cat de bine cunoaste publicul activitatea institutiei?", "Care este opinia publicului despre activitatea institutiei?", "Care este publicul tinta?". Dupa obtinerea unui punct de vedere obiectiv asupra problemei, stabilim cui ne adresam, unde dorim sa ajungem, ce metode vom folosi, strategiile si orarele, precum si bugetele. Evaluarea periodica este un sistem de prevenire foarte bun, care ne ofera posibilitatea de a ne schimba strategia in functie de rezultatele obtinute pe parcurs. Cea mai buna strategie est