Potrivit Newsin, taxa aferenta inmatricularii unei masini cu o vechime de 1-2 ani, avand un motor de 1.4 litri va fi de 139 de euro, comparativ cu 284 de euro cat era inainte. Pentru un autoturism similar, insa cu un motor de 1.6 litri taxa va fi redusa de la 324 de euro la 159 de euro.
In cazul autoturismelor non-euro, taxa pentru o masina de 15 ani cu o capacitate cilindrica de 1600 de centrimetri cubi (cmc), taxa va fi de 2800 euro comparativ cu nivelul precedent de 4500 de euro. O masina similara insa cu o vechime de 20 de ani, va putea fi inmatriculata contra unei taxe de 1280 de euro fata de 4500 de euro.
Taxa de prima inmatriculare a fost instituita de Guvern ca o masura de protejare a mediului si a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007. Nivelul taxei se calculeaza in functie de trei coordonate: capacitatea cilindrica, tipul de catalizator si anul de fabricatie al masinii.
Cea mai mare taxa de inmatriculare, peste 8500 de euro, se va plati pentru autoturismele mai vechi de sase ani, cu capacitate cilindrica de peste 3000 cmc si fara catalizator.
In cursul saptamanii viitoare, Varujan Vosganian se va intalni cu Laszlo Kovacs, comisarul european pentru taxare, urmand a-i prezenta acestuia din urma modelul de calcul al taxei de prima inmatriculare.
In ciuda declansarii actiunii de trimitere in judecata a Romaniei, Guvernul a refuzat sa elimine caracterul discriminatoriu al taxei, aceasta aplicandu-se doar masinilor importate, nu si celor tranzactionate pe piata romaneasca.
Potrivit Newsin, taxa aferenta inmatricularii unei masini cu o vechime de 1-2 ani, avand un motor de 1.4 litri va fi de 139 de euro, comparativ cu 284 de euro cat era inainte. Pentru un autoturism similar, insa cu un motor de 1.6 litri taxa va fi redusa de la 324 de euro la 159 de euro.
In cazul autoturismelor non-eur