Scoala centrelor de interes • Nu mai mult de 25 de copii, aflati in clasa intaia, par a fi rupti de realitatea scolara existenta in oricare alta unitate de invatamant din Iasi • Arte, stiinte, matematica, limba romana si citire si constructie sunt centrele de interes existente in clasa step by step
Fara teroarea notelor, fara catalog, sala de clasa nu are banci, iar elevii nu cunosc notiunea de copiat, acestea sunt doar cateva din caracteristicile unei clase de la Scoala Titu Maiorescu. Nu mai mult de 25 de copii, aflati in clasa intai, par a fi rupti de realitatea scolara existenta in oricare alta unitate de invatamant din Iasi. Este vorba de colectivul elevilor care fac carte intr-un sistem alternativ intitulat sugestiv "step by step". Sala de clasa in care invata copii de la step by step nu seamana deloc cu o clasa normala. Lipsesc bancile, pentru ca acestea sunt inlocuite cu sase mese rotunde, fiecare reprezentand un centru de interes. Ce 25 de elevi au doua invatatoare, pentru ca programul lor la scoala este de opt ore, cu o pauza de masa la pranz. Zilele petrecute la scoala nu seamana intre ele, pentru ca in fiecare zi exista un calendar dupa care elevii se aseaza in "centru de interes". Arte, stiinte, matematica, limba romana si citire si constructie sunt centrele de interes existente in clasa step by step. Copiii sunt rotati la centrele de interes in fiecare zi, iar lucrul este intotdeauna in echipa. Practic, la acesti elevi nu exista notiunea de copiat, pentru ca ajutorul din partea colegului din centrul de interes este firesc.
Notele nu exista in vocabularul elevilor, pentru ca acestea au fost eliminate complet. Evaluarea elevilor fiind facuta de invatatoare cu ajutorul unei fise in care sunt bifate calitatilor dobandite de fiecare copil. "Daca sunt probleme lucram individual, dar aceste cazuri sunt rare. Eu sunt foart