Marile trusturi de presa incearca sa-si schimbe imaginea intr-o perioada politica tulbure in care manipularile, dezinformarile si intoxicarile sint la ordinea zilei. Nevoia lor de credibilitate vine nu doar in urma scaderii generale a tirajelor si a audientelor, ci poate si ca reactie la efectele declaratiilor facute in mod repetat de Traian Basescu. Presedintele a vorbit de mai multe ori in ultimii doi ani despre mogulii de presa care „utilizeaza in batalia politica trusturile media pe care le detin“, aratindu-i cu degetul pe Dan Voiculescu (Jurnalul national, Antenele 1, 2 si 3), Dinu Patriciu (Adevarul, Dilema veche), Sorin Ovidiu Vintu (Realitatea TV, Cotidianul, Academia Catavencu).
Liderul Partidului Conservator, Dan Voiculescu, si liberalul Dinu Patriciu, prieten apropiat al premierului, isi folosesc neobosit si fara perdea ziarele si televiziunile pentru a-si apara cauzele politice sau pentru a-si defaima adversarii. in schimb, Sorin Ovidiu Vintu, artizanul Fondului National de Investitii, care a reusit sa convinga 300.000 de romani sa-si lase economiile in voia propriilor inginerii financiare, are strategii mai subtile. Pastreaza in trust ziaristi incomozi – care nu-si schimba de la o saptamina la alta parerile si care ramin contra curentului, orice-ar fi – pentru a putea demonstra de cite ori e nevoie ca pretuieste si cultiva libertatea de opinie; se joaca la Realitatea TV cu sustinerea si diabolizarea lui Traian Basescu, in functie de starea vremii sau a bursei sau a evolutiei diverselor procese pe piata tribunalelor autohtone; construieste, de-construieste si re-construieste Cotidianul in incercarea de a avea la indemina un ziar influent, recunoscut ca atare in mediile politice si economice.
Saptamina trecuta Realitatea TV a organizat un spectacol televizat la care i-a invitat sa-si dea cu parerea nu doar pe marii ziaristi, ci