Posibila privatizare a Fabricii de Avioane Craiova, care a fost scoasa la vanzare de Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS), a starnit nemultumire printre sindicalistii care activeaza in cadrul intreprinderii. Singura oferta pentru preluare a caietului de sarcini a venit din partea unui consortiu controlat de afaceristul Stefan Vuza.
Este vorba de consortiul format din SC Aerofina SA Bucuresti, SC A5 Invest SRL Caransebes, SC A2 Impex SRL Ploiesti si SC UZUC SA Ploiesti, ultimele trei facand parte din grupul Serviciile Comerciale Romane (SCR), controlat de omul de Vuza.
Liderii sindicatului din cadrul fabricii au spus ca reprezentantii consortiului nici macar nu au venit sa viziteze intreprinderea craioveana si nici una dintre firmele care fac parte din consortiu nu are experienta in domeniu.
Ei considera ca prin posibila cumparare a fabricii de catre aceste societati este pusa in pericol continuarea productiei si au lansat deja un apel catre autoritatile locale si AVAS pentru a trata cu maxima atentie procesul de privatizare.
Prima fabrica din industria militara, scoasa la privatizare
Avioane Craiova este prima fabrica din industria militara scoasa la privatizare. Unitatea, avand ca obiect principal de activitate constructia si reparatia de aeronave si nave, detine un capital social de 2,28 milioane de lei. Actionarul majoritar al societatii este AVAS, ce are 80,94% din titluri, restul de 19,06% fiind detinut de alti actionari.
Compania este unic producator al avionului IAR 99 in variantele Standard si Soim.
AVAS impune ca investitorul trebuie sa aiba experienta in industria de constructii si reparatii aeronave de minim cinci ani si sa demonstreze ca au realizat in anul 2005 o cifra de afaceri de minim 15 milioane euro. Posibila privatizare a Fabricii de Avioane Craiova, ca