Cele sase personaje din cel mai recent film al lui Alain Resnais (create de ilustrul dramaturg britanic Alan Ayckbourn - cu care Resnais a colaborat, in 1993, la rafinatul Smoking/ No Smoking - in piesa Private Fears in Public Places, adaptata pentru ecran de scenaristul Jean-Michel Ribes) si-au gasit autorul ideal in persoana regizorului francez in varsta de 84 de ani. Filmografia lui Resnais reprezinta un capitol aparte din istoria cinematografului mondial, incluzand capodopere precum L'Annee derniere a Marienbad, Hiroshima mon amour, Mon oncle d'Amerique si nemaiavand nevoie de vreo prezentare. Uimitoare si reconfortanta in cazul acestui recent film al sau este insa prospetimea absoluta a povestilor amarui care leaga si distanteaza personajele intr-un trist si intim menuet. Ceea ce un Woody Allen trata, de exemplu, intr-o cheie personala, dar nu esential diferita, in A Midsummer Night's Sex Comedy. Cam aceeasi retea de complicatii afective tragi-comice, umane, privite cu induiosare, dar si cu cinism, intre cateva personaje aflate in cautarea iubirii si a marilor raspunsuri existentiale este abordata si de Resnais. Acesta o face insa in spiritul tipic frantuzesc, cel care poate vorbi cu lejeritate si stil (deci fara sa dramatizeze excesiv) despre cochetarie amorala, provocare sexuala, bigotism si frustrari. Satira sentimentala, dar si furtunile intime reale ale eroilor, la care spectatorul este invitat cu delicatete sa ia parte, sexualitatea matura, cu spaimele si jena inerente in fata dezlantuirii ei tarzii, sunt plasate intr-un cadru ermetic, atent elaborat, de o frumusete tulburatoare, care multiplica emotiile personajelor. Thierry, agent imobiliar in varsta, suspina in secret dupa Charlotte, colega habotnica si recluziva, care ascunde secrete socante. Sora lui, Gaelle, o tanara frumoasa si trista, se ambaleaza sufleteste in fiecare seara, anticipand intalni