Constanta devine principalul port la Marea Neagra pentru transportul maritim de marfuri pe ruta Asia odata cu lansarea, miercuri, de catre Maersk Line a serviciului de transport containerizat direct Asia - Constanta si retur.
Cu toate ca portul ucrainean Ilicevsk ofera facilitati de incarcare/descarcare pentru aceasta ruta, totusi reprezentantii Maersk apreciaza ca portul romanesc va juca functia de colector pentru toate celelalte porturi ale tarilor cu iesire la Marea Neagra care importa si exporta in Asia datorita calitatii mult superioare ale terminalului de la Agigea. Decizia Maersk vine ca urmare a studiilor efectuate, care au aratat ca traficul de marfuri maritim containerizat dintre Romania si Asia, in special nordul Chinei, creste in fiecare an cu 10-15%.
"Credem ca prin darea in folosinta a acestui terminal Constanta va deveni un hub pentru celelalte porturi de la Marea Neagra si, ca sa subliniem importanta Constantei pentru noi, am decis sa dislocam opt nave de pe alte rute pentru a le plasa doar pe aceasta", ne-a spus Neil Ashby, Area Line Operations la sediul zonal Moscova. Acesta adauga ca, in cazul in care traficul va continua sa creasca in acest ritm, vor mari capacitatea terminalului si vor mai aduce si alte nave.
Mentionam ca in intreaga lume Maersk dispune de 550 de nave, dintre care peste jumatate realizate in santierele proprii, iar in terminalul de la Agigea vor acosta doar navele Maersk.
Toata lumea castiga...
Pentru a intelege ce inseamna noul terminal pentru comerciantii romani cu interese de afaceri in zona Asiei trebuie sa explicam cum se desfasura traficul de marfuri pana la punerea acestuia in functiune. Navele de mari dimensiuni incarcate cu marfuri din Asia nu puteau veni direct catre Constanta, pentru ca nu existau capacitati de descarcare. Astfel, navele veneau din China pe ruta Port Said (E