Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, l-a acuzat ieri pe directorul Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Mihai Grecu, ca a anulat, in urma cu doua saptamani, 11 licitatii privind studiile de fezabilitate aferente refacerii a 11 drumuri nationale. "Termenul final de depunere a ofertelor era 27 aprilie, iar in data de 26 aprilie aceste licitatii au fost anulate. Acestea prevedeau realizarea unor studii de fezabilitate pentru urmatoarele drumuri nationale: DN 51, DN52, DN3, DN 4, DN 22, DN11A, DN 2F, DN21, DN 2C, 28B si DN 73", noteaza Radu Berceanu intr-un comunicat. Sustinand ca acelasi lucru se petrece si in privinta lucrarilor de reabilitare si de modernizare a DN 7, pe ruta Orastie - Deva - Arad - Nadlac, Berceanu a precizat ca termenul de depunere a ofertelor este 15 mai, ora 15.00. "Vorbim despre 244 km de drum, care trebuie sa intre in reabilitare anul acesta. Caietul de sarcini a fost deja cumparat de 12 firme de constructii. Decizia luata astazi este aceea de a se repara numai 20 km din acest drum, pe motiv ca nu sunt alocati toti banii pentru acest proiect. (...) Daca trateaza asa acest caz, de ce nu face la fel si cu primul tronson de autostrada de la Bucuresti la Moara Vlasiei? Sa cheme firma Pizzaroti si sa le spuna sa faca doar 150 metri de autostrada pentru ca acum atatia bani are in buget", a mai notat Berceanu. Contactat de Mediafax, directorul Mihai Grecu a recunoscut ca a anulat cele 12 licitatii, sustinand ca acestea "faceau parte dintr-un program de reabilitare pentru care nu existau surse de finantare intr-un orizont vizibil de 2-3 ani". "Ar fi fost bani aruncati pe fereastra", a afirmat Grecu, exemplificand cazul studiilor de fezabilitate pentru autostrada Bucuresti - Brasov si al celei pentru centura municipiului Bucuresti, care au fost realizate desi nu existau surse de finantare pentru proiecte, astfel incat d