A infrant! Desi Romania ar putea fi penalizata de UE, ministrul Vosganian vrea sa mearga la Bruxelles cu o noua grila de suprataxare a masinilor second-hand de import Ras-plata. Autoritatile vor sa injumatateasca taxele de inmatriculare mici si sa le majoreze pe cele mari
Arpad Dobre
Asa cum a publicat recent ziarul CANCAN, perseverenta ministrului Vosganian, dublata doar de o vaga cunoastere a problemei, a "nascut" o noua grila de suprataxare a masinilor second-hand din import. Se pare ca ministrul uita, sau nu ia in seama, avertismentele UE privind caracterul discriminatoriu al acestor taxe, efectul fiind o posibila penalizare, in bani, a Romaniei, de catre autoritatile de la Bruxelles. Bani pe care tot noi, contribuabilii, ii vom plati pentru o decizie a unor autoritati care nu vor mai fi la putere la vremea respectiva.
Propuneri pentru Euro 4 si 3
Iata care vor fi noile taxe, daca UE le va accepta:
la Euro 4, pentru masinile cu motorizari de 1.400 cmc si vechime de 1-2 ani, taxa scade de la 284 la 195 de euro, iar la o vechime de 4-5 ani (in realitate, nu exista o masina produsa in serie cu motor Euro 4 mai veche de 2 ani), de la 299 la 155 de euro.
la Euro 4, cu motor de peste 3.000 cmc si 1-2 ani vechime taxa e de 2.790 de euro (4.051 euro in prezent) si de 2.220 de euro (4.276 de euro in prezent) la o vechime de 4-5 ani (nici din acestea nu exista inca).
la Euro 3, cu motor de 1.400 cmc si vechime de 1-2 ani - 911 euro (945 de euro in prezent) si 725 de euro (998 euro actualmente) la o vechime 4-5 ani. Pentru motoare de peste 3.000 cmc si vechime de 1-2 ani, taxa este majorata la 5.582 de euro (5.265 de euro in prezent) si "scade" la 4.441 de euro (5.659 de euro in prezent) la o vechime 4-5 ani.
Poluantele sunt mai ieftine
Culmea, la masinile mai poluante se percep taxe mai mici decat la Euro 3. Astfe