Proiect. Galeriile au fost lasate ani de zile in paragina, dar ele ar putea deveni punctul de atractie al orasului Catalin Iordache
Braila ascunde sub pamantul sau misterioase tunelurile, unice in Romania prin lungimea si vechimea lor. Ele au fost construite inca de pe vremea ocupatiei Imperiului Otoman. Dupa ce au cucerit orasul, rusii au distrus Cetatea Brailei si au astupat intrarile in hrube pentru a desfiinta din punct de vedere militar o pozitie din care se putea controla perfect tot traficul de pe Dunare.
"Nu avem, in momentul de fata, un plan exact al hrubelor. Din pacate, ele au fost cercetate arheologic doar dupa ce s-au prabusit. A fost candva un intreg sistem care pornea din Cetatea Brailei si se ramifica spre portile exterioare ale orasului", declara arhitectul Stanica Pandrea. Specialistul estimeaza ca finalizarea hartii ar costa mult deoarece ar implica folosirea unei tehnici scumpe: aerofotometria. Valorificarea turistica a retelei de catacombe aflate in fosta Cetate a Brailei, unde se afla acum Gradina Publica si Centrul Vechi al orasului, a devenit o prioritate pentru autoritatile brailene, asa cum se arata intr-o analiza a Consiliului Judetean Braila. "In aceste hrube, care vor trebui curatate si consolidate, se pot amenaja locuri de agrement de tipul cramelor sau restaurantelor cu specificul diverselor etnii care convietuiesc in municipiul Braila - greaca, turca, tatara, armeana, rusa, rroma etc.", se arata in analiza CJ Braila.
Tunelurile reprezinta un punct de interes major si pentru edilii orasului. "Primaria Braila este interesata sa foloseasca valoarea turistica a hrubelor si vrea sa investeasca masiv in refacerea unor tronsoane care se preteaza la amenajarea de restaurante sau baruri. Avem un proiect prin care vom cheltui peste un milion de euro in reamenajarea Gradinii Publice si a portiunii de hrube care