Foto: Rompres
Avalansa de fuziuni si achizitii de mari proportii ce a coplesit multe piete internationale, de la cea siderurgica la cea bancara, pe parcursul ultimului an si jumatate a lovit din plin, in prima parte a acestei luni, una dintre cele mai dinamice zone de afaceri: piata media. Nimeni nu si-ar fi inchipuit, cu ani in urma, ca Mittal ar putea sa inghita Arcelor - cum s-a intamplat anul trecut.
Tot asa, nimeni nu s-ar fi inchipuit, pana recent, ca nume grele si supergrele de pe piata media, precum Dow Jones, Reuters sau Yahoo!, ar putea intra asa usor in vizorul rivalilor directi, pentru simplul motiv ca acestia din urma stau mai bine pe plan financiar - cum se intampla de cateva saptamani incoace.
Informatia pe scurt:
Convergenta media schimba optica generala pe piata
Multe dintre batalii au drept scop doborarea liderului pe un anume segment
Thomson - Reuters, cea mai mare companie de informatii si date la nivel mondial
Microsoft isi linge ranile dupa esecul cu DoubleClick
Yahoo nu se lasa batut
Ce s-a intamplat in acest scurt rastimp?
News Corp, gigantul multimedia al lui Rupert Murdoch, a pus ochii pe Dow Jones, companie vazuta inca de investitori drept o simplu grup de „ziare”. Mircosoft a permis o explozie de speculatii pe piata, referitoare la presupusele sale intentii de a prelua Yahoo!, companie confruntata cu o serie de probleme financiare si de management.
Thomson si Reuters, grupuri de informatii de business ce cresc constant de cativa ani incoace, vorbesc pe fata despre tratativele pe care le poarta pentru o eventuala fuziune.
La aceasta se adauga batalia pe jucatori-cheie din zona media&advertising, cum este mai noua rivalitate Microsoft-WPP Group pentru compania 24/7RealMedia, dupa marea infruntare Microsoft-Google pentru DoubleClick. @N_