Hot-line. Cinci tineri preiau apelurile facute la numarul gratuit de telefon 0800.8.200.200 Mihai Niculescu
Cand nu anunta bombe in institutiile statului, tanara generatie se tine de goange la Telefonul Copilului. Semn ca tranzitia se rasfrange negativ si asupra copiilor, care simt nevoia sa se descarce cum pot. Poante rasuflate sau chiar injuraturi, pe care cu greu hartia le poate reproduce, se aud in fiecare zi la Telefonul Copilului, printre putinele apeluri serioase care dezvaluie povestile copiilor abuzati.
Hot-line-ul celor mici
0800.8.200.200 este linia verde pentru sprijinul celor mici. Singurul loc unde ei isi pot spune oful. Telefonul copiilor este un numar gratuit unde ei sau orice alta persoana pot semnala probleme. La celalalt capat al firului raspund cativa tineri de la Asociatia "Linia Verde pentru Sprijinul Copiilor". Telefonul functioneaza din noiembrie 2001, la inceput ca parte a campaniei "Casa de Copii nu e acasa", cu scopul initial de a preveni abandonul celor mici si de a consilia tinerele mame. Din octombrie 2006, linia este administrata de asociatie, devenind locul unde copiii pot reclama nedreptatile pe care le sufera. De la inceput, operatorii au primit aproape 1.500.000 de apeluri. Ei noteaza detaliile fiecarui caz, dau sfaturi si, daca este necesar, sesizeaza directiile judetene de protectie a copilului sau politia.
Suna ca sa se distreze
De multe ori, copiii apeleaza linia verde doar ca sa se amuze. Jumatate din cele aproape 100 de apeluri zilnice sunt false. Copiii suna ca sa braveze ori ca sa injure. "Ei exerseaza comportamentul urat. Te injura direct sau spun cuvinte obscene, ca sa vada reactia. Noi... le multumim", ne marturiseste Mihai, unul dintre tinerii care raspund la telefon. De multe ori, copiii se plictisesc. "Domnu?, am o problema... mi-a cazut nasul", ii spune, intr-o zi, la telefon, un mi