SMS-uri trimise candidatilor, evenimente organizate pe durata unei zile intregi sau bannere uriase aparute la metrou si in zonele puternic traficate. Sunt doar cateva dintre noile instrumente folosite de recruiteri pentru a gasi cei mai buni angajati, intr-o piata tot mai afectata de criza fortei de munca.
Anunturile in ziar, postarile pe site-urile de recrutare sau networkingul s-au incetatenit deja ca metode clasice de recrutare, care, individual, nu mai dau rezultatele asteptate in demersul gasirii celor mai buni angajati pentru un job.
La moda sunt acum SMS-urile, anunturile personalizate sau evenimentele organizate "in cinstea" candidatilor. Generalizand, cea mai noua tendinta pe piata de recrutare este diversificarea, iar reusita combinarilor mai multor metode depinde doar de indemanarea si de viziunea recruiterilor. Scopul acestora: sa angajeze mult si bine.
"Creativitatea recruiterilor se poate manifesta prin organizarea unor campanii de recrutare pentru atragerea tinerilor cu potential din scoli profesionale si universitati sau prin plasarea de anunturi de joburi in medii neconventionale, ca mijloacele de transport in comun sau bannerele publicitare in intersectii", este de parere Diana Stan, professional placement consultant Manpower.
Dar cum se masoara eficienta unui proces de recrutare? Sunt doua coordonate care trebuie luate in considerare: durata si calitatea. Daca angajarile se fac intr-un timp relativ scurt si candidatii isi dovedesc eficienta in timp atunci e clar ca recrutarea a fost un succes. Insa, pentru ca acest lucru sa se realizeze este necesara imbinarea mai multor metode de recrutare si selectie, spun jucatorii de pe piata de resurse umane. In consecinta, agentii de recrutare trebuie sa se implice activ si sa acopere cat mai multe arii posibile.
"Lansarea de anunturi in ziare sau pe internet nu este suficienta p