» Incepand din 2003, consumatorii nu-si mai aleg produsele in functie de pret.
» Vanzarile de pe piata romaneasca se apropie cu pasi repezi de cele inregistrate in alte tari UE.
» Cele mai dinamice segmente ale pietei sunt cel al detergentului pentru masini de spalat automate si cel al detergentilor 2 in 1.
Consumul detergentilor de rufe in Romania nu a atins nivelul din alte tari UE. Cu toate acestea, vanzarile cresc semnificativ, de la un an la altul, apropiindu-se de cifrele inregistrate pe piata europeana. "Detergentul de rufe este cumparat de 94% din totalul gospodariilor din Romania – dar consumul mediu pe cap de locuitor este inca foarte redus fata de media din Europa si chiar din tarile din Europa Centrala si de Est. Prin urmare, piata din Romania continua sa aiba un potential de crestere ridicat", a declarat Valentina Tagartoi, brand building manager Dero, la Unilever South Central Europe.
Piata autohtona a detergentilor este perceputa de marii jucatori ca fiind foarte bine dezvoltata, extrem de competitiva si alimentata continuu cu noi produse, imbunatatite. "Dupa o perioada de declin, intre anii 1998-2001, piata s-a inscris din nou pe o curba ascendenta. In 2005 era estimata la o valoare de 100 milioane de euro, iar de atunci a continuat sa creasca. Piata romaneasca de detergenti este foarte bine dezvoltata si extrem de competitiva", a aratat Maria Camelia Sur, external relations manager – Procter&Gamble Balkans.
Consumatori pretentiosi
Tendinta de crestere a vanzarilor de detergenti, manifestata in ultimii ani, a continuat si in primul trimestru din 2007, au anuntat marii producatori. "Cresterea consumului de detergenti are la baza imbunatatirea puterii de cumparare si cresterea numarului de gospodarii dotate cu masini de spalat automate. De altfel, cele mai dinamice segmente ale pietei sunt ce