Foto: Cotidianul
Constructorii asteapta instiintarile ca au fost expropriate terenurile necesare si ca a fost obtinut acordul Romsilva pentru defrisarea unor portiuni de padure.
Nu in ultimul rind, tot CNADNR trebuia sa dea si certificatele de descarcare arheologica a siturilor, or, nici una dintre aceste conditii nu este indeplinita.
„Am lucrat fiecare cite doi kilometri si ne-am oprit“, spune unul dintre constructori. „Nu putem intra (cu utilajele - n.r.), caci riscam un proces penal. Am ajuns in buza padurii si ne-am oprit“, adauga altul.
Lucrarile efectuate pina in prezent au fost finantate de constructori. „Am carat sute de mii de tone de balast pe banii nostri, motorina noi am platit-o si decopertarea suprafetei vegetale la fel“, se plinge actionarul uneia dintre cele trei firme.
Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor (MT), recunoaste absenta banilor si spera ca Ministerul Finantelor va urgenta aparitia Fondului National de Dezvoltare (FND), din care vor fi finantate mai multe proiecte de autostrazi.
„Bani pentru aceasta autostrada exista, dar sursa de finantare va fi FND, care va deveni operational in scurt timp (n.r.
- operationalizare promisa inca de anul trecut de premierul Tariceanu)“, spera Buzasu.
„Pentru exproprieri vor exista surse bugetare in rectificarea care se va face. Pe bugetul actual exproprierea este insuficient sau deloc bugetata“, adauga acesta.
Culmea, ordinul de incepere a lucrarilor, dispozitie scrisa data de CNADNR constructorilor, nu este de gasit! Constructorii si fostul ministru Radu Berceanu spun ca acesta totusi exista, dar Septimiu Buzasu l-a cautat si nu l-a gasit.
„Ordinul de incepere nici nu exista, cel putin eu nu-l gasesc si probabil ca nu exista, dar nu pot afirma cu certitudine“, spune acesta.