Pentru ca un stil de management sa dea rezultate in timp, conteaza foarte mult ca toti angajatii companiei sa fie implicati intr-un proces continuu de imbunatatire. Mai important decat acest lucru este ca managerii de top sa fie primii care se implica, pentru ca ei sunt persoanele cu influenta cea mai mare din cadrul companiei.
"Majoritatea managerilor de top cred ca actiunea are loc in propriul birou, dar acest lucru este gresit. Managerii ar trebui sa fie tot timpul acolo unde se intampla lucrurile", este de parere profesorul Masaaki Imai, fondatorul Institutului Kaizen, prezent saptamana trecuta la Bucuresti cu prilejul organizarii celei de-a IV-a Conferinte Internationale Kaizen.
Imai a explicat faptul ca managerii eficienti ar trebui sa viziteze permanent centrul in care are loc productia propriu-zisa, locul unde se desfasoara vanzarile sau unde se opereaza datele pe calculator.
Vorbind despre filozofia Kaizen, Masaaki Imai spune ca aceasta consta in aplicarea unor principii care duc la o imbunatatire graduala a managementului companiei cu ajutorul implicarii angajatilor, de la nivelul de baza pana la top management. Iar acest lucru se face prin observatii punctuale la locul de productie, acolo unde se afla temelia oricarei afaceri si unde se pot remedia cel mai usor erorile.
De obicei, rezultatele efective dupa adoptarea principiilor Kaizen se pot vedea dupa sase luni sau un an. "Spre exemplu, sunt companii care au redus costurile cu 30% dupa sase luni de zile si au crescut productivitatea cu 100%", precizeaza Julien Bratu, cofondatorul Institutului Kaizen din Romania, adaugand ca una dintre companiile care au aplicat acest tip de management a reusit sa faca economii de 1,4 mil. euro, dupa ce si-a imbunatatit timpul de operare a imbutelierii produselor sale.
Spre deosebire de alte filozofii de management care au tendinta de a distr