Piaţa de capital autohtonă oferă însă creşterea notorietăţii şi publicitate gratuită pentru companiile listate Anunţul pentru listarea pe o bursă de valori a intrat, în ultimul timp, în tiparul discursului multora dintre managerii companiilor româneşti. Tot mai multe companii de la cota bursei bucureştene vehiculează posibilitatea listării duale, iar unele societăţi, care cochetează cu ideea finanţării prin piaţa de capital, anunţă direct ieşirea pe pieţele externe. Faptul că piaţa de capital românească nu oferă un plus de imagine reprezintă principalul argument invocat de societăţile româneşti care exclud Bursa de Valori Bucureşti (BVB) ca opţiune de listare. Pe de altă parte, companiile se tem şi de lipsa de experienţă a pieţei autohtone în ceea ce priveşte anumite sectoare de activitate. Piaţa de capital poate acoperi nevoile de finanţare Cu titlu de exemplu, cu toate că nicio companie din Grupul GECAD nu a demarat, încă, procesul de listare, preşedintele Radu Georgescu spune că deocamdată, bursa din Bucureşti nu oferă avantajele unei pieţe externe. "Vorbim aici nu doar de lichiditate, ci şi de imaginea pe care o oferă listarea la BVB faţă de Nasdaq, spre exemplu", ne-a explicat Georgescu. Referindu-se la tendinţa de a ignora bursa românească, Iulian Panait, preşedintele KTD Invest, este de părere că piaţa autohtonă poate face faţă cu brio, în acest moment, nevoilor de finanţare. "Bani există şi în România, şi sunt suficient de mulţi în momentul de faţă", a declarat, pentru "Adevărul", Panait. În plus, analiştii consideră că firmele care se listează afară pierd publicitatea din mass-media românească. "Principalele avantaje al unei listări la BVB sunt creşterea notorietăţii, publicitatea gratuită, dar şi încrederea pe care o primesc, astfel, din partea investitorilor", spune Panait. Şi la capitolul birocraţie, o altă hibă a listărilor pe piaţa bucureşteană, luc