Foto: Evz
Potrivit grilei noi de taxare propuse de Ministerul Economiei si Finantelor, cei care vor sa-si cumpere o masina nou-nouta vor plati in continuare taxa, valoarea acesteia depasind chiar 2.000 de euro in cazul masinilor cu o capacitate cilidrica mare.
Noile taxe pentru masini noi propuse parlamentului de ministrul economiei Varujan Vosganian sunt aproape identice cu cele care se platesc in prezent.
Cu toate acestea, producatorii si importatorii de autoturisme sunt nemultumiti de faptul ca, pentru masinile mai vechi, romanii sunt nevoiti sa plateasca mai putin decat pentru masinile noi, in cazul motorizarilor Euro 4.
Pentru o masina veche de 4-5 ani, taxa second-hand va scadea cu sume cuprinse intre 50 si aproape 700 de euro - in functie de motorizari - comparativ cu o masina nou-nouta.
Daca noua grila ce trebuie aprobata de parlament a eliminat una dintre grijile producatorilor si importatorilor de masini noi - autovehiculele Euro 2 si Euro 3 -
mentinand sau chiar majorand taxa pentru aceste categorii, masinile vechi Euro 4 constituie inca o amenintare pentru cei care au inregistrat in ultima vreme cresteri importante de vanzari.
„Este gresit ca taxa pentru un Euro 4 vechi sa fie mai mica decat pentru un autoturism nou”, ne-a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, chiar daca s-a aratat de acord cu principiul micsorarii taxei cu cat masina este mai veche.
„Traiesc cu speranta ca se mai pot face corectii, pentru ca Uniunea Europeana nu stabileste nivelul taxelor, ci niste principii”, a mai spus Stroe.
Varujan Vosganian se va intalni maine cu reprezentantii Comisiei Europene pentru a le cere parerea in legatura cu noile modificari. Potrivit unor surse din Ministerul Economiei si Finantelor, Vosganian nu le va prezenta comisarilor si noua grila, „deci schimba