(Foto: Ziua de Cluj)
Costurile cu forta de munca straina decontate de Bechtel si Enka ajung la aproximativ 16.000 de dolari lunar pentru un angajat cu functie de conducere, sustin surse din interiorul companiei Bechtel. Cel mai mic salariu, pentru un inginer de teren, se ridica la 5000 de dolari lunar. In acelasi timp, un inginer roman castiga 800 de dolari pe luna.
Surse din interiorul Bechtel au dezvaluit cotidianului ZIUA de Cluj care sunt costurile pentru forta de munca pe care le suporta statul roman pentru constructia Autostrazii Transilvania. Potrivit acestora, statul roman plateste celor doi constructori servicii solicitate special de Managementul de Proiect, cele mai mari fiind costurile pentru un director general asistent, de 102 dolari/ora.
Urmeaza, in ordine descrescatoare, 85 de dolari/ora pentru directorii de sectiune (responsabilii pe executia tronsoanelor); 72 dolari/ora pentru fiecare inginer cu experienta in astfel de lucrari. Pentru supervizorii cu cel putin 10 ani de experienta statul roman plateste 51,50 dolari/ora, iar pentru un inginer de teren Enka solicita 30,80 dolari/ora.
In aceste costuri, Enka a cuprins serviciile administrative, dar nu si pe cele privind transportul, cazarea si masa angajatilor, care sunt platite din bugetul aferent executiei autostrazii. Separat de aceste servicii, Enka si Bechtel percep statului roman pentru serviciile de inginerie prestate pe cei 415 km de autostrada 27 de dolari pe ora.
Salariu de inginer turc: 5000 de dolari
Un calcul simplu al costurilor pe care le suporta statul roman pentru un inginer de teren ne arata ca pentru 40 de ore lucratoare pe saptamana (8 ore/zi), subcontractorul turc Enka ne “taxeaza” cu 5000 de dolari pe luna.
La aceasta suma se adauga taxarea