Modalităţile prin care agenţii economici îşi fac reclamă vor fi atent studiate de inspectorii municipalităţii, pentru a fi impozitate ca la carte.
Discotecile, terasele şi barurile vor fi ţinta unei acţiuni de amploare pe care Direcţia de Impozite şi Taxe (DIT), din cadrul primăriei, împreună cu Garda Financiară, Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului şi Poliţia Craiova o vor întreprinde spre sfârşitul lunii mai. Sub motoul „nu trebuie să existe discriminare între contribuabili“, inspectorii vor face verificări pentru a fi siguri că fiecare agent economic plăteşte exact atât cât ar trebui. La categoria impozite pe spectacole, specialiştii vor merge din discotecă în discotecă pentru a verifica dacă suprafaţa este cea declarată, precum şi dacă programul se desfăşoară în zilele menţionate la organul fiscal. În situaţia în care descoperă că sunt date neconforme, funcţionarii vor face impuneri de plată de la data respectivă.
Taxe pentru umbreluţele cu reclamă
Inspectorii vor putea să se destindă şi pe terasele din Bănie, în scopul de a vedea dacă toate persoanele juridice plătesc taxe pentru umbreluţele imprimate cu diverse reclame.
„Calculul se face la mp/an. Taxa este plătită fie de cel care beneficiază de umbreluţe, fie de cel care îşi face reclamă prin intermediul lor, în funcţie de cum se stipulează în contract. Obligativitatea este impusă şi de normele UE, aşa că patronii teraselor care au umbreluţe cu reclame vor fi controlaţi. Nu vrem să existe discriminări“, a menţionat Eugen Călinoiu, director adjunct în cadrul DIT.
Obligaţiile de serviciu ale inspectorilor de la DIT nu se vor opri însă aici, oamenii inventariind şi verificând dacă toţi agenţii economici care au firme la vedere cu numele societăţii şi-au plătit taxa de firmă, reclamă şi publicitate. Nici societăţile de specialitate care sunt plătite de c