Vanzarile companiei farmaceutice cehe Zentiva pe piata romaneasca au crescut in primul trimestru al acestui an cu 27,2%, la 657,1 milioane coroane cehe (23,2 milioane euro) comparativ cu aceeasi perioada din 2006, productia locala avand un aport de 57,7% din total. Raportat in lei, avansul din primul trimestru a fost de 22,5%.
Romania este cea de-a doua piata ca importanta la nivelul Zentiva, avand un aport de 19,8% la vanzarile totale ale grupului ceh, potrivit raportului trimestrial al companiei.
Acest avans al vanzarilor s-a datorat faptului ca, in primele trei luni, principalele produse promovate, precum Simvacard, Azitrox si Rispen, au insumat 70,4% din totalul vanzarilor din Romania. Dintre marcile locale, cele mai profitabile au fost Algocalmin, Antinevralgic P si Dicarbocalm.
In aceeasi perioada, Zentiva a lansat trei noi medicamente cardiovasculare, respectiv Zenra, Lindaxa si Amyx.
Compania ceha a achizitionat, in septembrie 2005, societatea de investitii Venoma Holdings Limited, proprietara unui pachet de 51% din actiunile Sicomed, dupa care si-a majorat participatia la circa 75%.
Potrivit celui mai recent raport al firmei de cercetate Cegedim, Zentiva Romania a incheiat anul 2006 pe locul sapte in topul companiilor farmaceutice din Romania, cu vanzari de 284 milioane lei si o cota de piata de 5,2%.
Pe plan international, vanzarile companiei cehe au totalizat, in perioada ianuarie - martie, 3,37 miliarde coroane cehe (119,3 milioane euro), cu 6,3% mai mult decat in primele trei luni din 2006.
"Cresterea vanzarilor Zentiva din primul trimestru al anului 2007 a fost generata de rezultatele pozitive inregistrate in Romania, Polonia, Rusia si Ucraina. In aceste state, am continuat sa crestem peste nivelul pietelor locale, evolutie bazata pe combinatia dintre lansarea de noi produse si investitii in activitatile de va