Pentru a nu arunca „bunătate” de pâine expirată, patronii unei alimentări aveau grijă să schimbe eticheta de pe ambalaje. Protecţia Consumatorului a descoperit, în cadrul unei acţiuni de control privind modul de comercializare al produselor de panificaţie, că ingeniozitatea nu are limite atunci când pe primul loc stă profitul personal. „La SC Laura&Vasi Com SRL Braşov s-au găsit la comercializare franzele albe, pâine neagră feliată şi franzele negre feliate, toate preambalate, care aveau data durabilităţii minimale depăşită. Pentru a putea comercializa aceste produse, etichetele erau modificate, prin aplicarea de autocolante cu altă dată a durabilitaţii minimale”, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Astfel, patronii mai câştigau un ban „cinstit” din vinderea pâinii cu etichetă proaspătă. Oricum nu e frumos să arunci pâinea la gunoi.
Campania privind modul în care sunt produse şi comercializate produsele de panificaţie s-a desfăşurat la nivel naţional în perioada 16 - 27 aprilie 2007, iar Braşovul nu a fost singurul judeţ în care au fost descoperite deficienţe. Controlul a cuprins 1.012 operatori economici, constatându-se abateri la circa 88% dintre aceştia. Interesant este că 58 % din produsele comercializate nu ofereau consumatorilor informaţiile obligatorii, care să permită alegerea sortimentului dorit. Pentru a nu arunca „bunătate” de pâine expirată, patronii unei alimentări aveau grijă să schimbe eticheta de pe ambalaje. Protecţia Consumatorului a descoperit, în cadrul unei acţiuni de control privind modul de comercializare al produselor de panificaţie, că ingeniozitatea nu are limite atunci când pe primul loc stă profitul personal. „La SC Laura&Vasi Com SRL Braşov s-au găsit la comercializare franzele albe, pâine neagră feliată şi franzele negre feliate, toate preambalate, care aveau data durabilităţ