Bulgaria si Serbia au devenit tot mai interesante pentru producatorii romani aflati in cautare de noi piete.
Doua companii importante de pe piata romaneasca, Grupul Agricover, cu activitati in servicii si productia agricola, si Romstal, ce activeaza pe segmentul termo-hidro-sanitare, si-ar putea extinde afacerile in urmatorii doi la sud de Dunare.
Oleaginoase romanesti, varianta slava
In cazul Agricover, investitia ar urma sa fie de 7-8 milioane de euro, prin diviziile de distributie a cerealelor, a produselor oleaginoase si procesarea semintelor certificate.
"Agricover doreste sa se extinda si pe pietele invecinate, cum ar fi Serbia sau Bulgaria, dar in momentul de fata suntem doar in stadiul de cautare.
Probabil, in orizontul anilor 2008-2009, vom investi in aceste tari circa 7-8 milioane euro", a declarat directorul general Radu Arsene.
Pentru acest an, compania intentioneaza sa investeasca circa opt milioane lei (2,4 milioane euro) in extinderea capacitatilor de depozitare a cerealelor si noi unitati de procesare a semintelor certificate.
Grupul Agricover, care la sfarsitul anului trecut a achizitionat firma Santory Agrochemical, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 320 milioane lei (97 milioane euro), in crestere cu 25% fata de rezultatele consolidate ale firmelor grupului obtinute anul trecut.
"Pentru acest an, estimam un profit de 14 milioane lei (4,2 milioane euro), in crestere cu 5% fata de 2006", a mai spus Arsene.
Romstal tinteste sus
si conducerea Romstal, lider de piata pe segmentul termo-hidro-sanitare, se uita cu jind la sud de Dunare, dupa cum a spus ieri directorul general executiv Ovidiu Henter.
Chiar pentru acest an, planurile de dezvoltare ale companiei se vor concentra pe extinderea catre doua noi piete extrem d