» Valoarea pietei de curierat intern va creste cu 40% fata de 2006.
» Companiile private "musca" din cota de piata a Postei Romane.
» Firmele straine pregatesc achizitii si investitii tip greenfield.
Piata autohtona de curierat va atinge la finele acestui an o valoare de 200 de milioane de euro, din care 120 milioane de euro vor reprezenta curieratul intern. In 2006, potrivit datelor companiei de profil Curiero, piata s-a cifrat la 140 milioane de euro, din care curieratul intern a totalizat 85 milioane de euro. Cresterea rapida a volumului livrarilor confera o mare atractivitate acestei piete. Printre factorii care pot asigura succesul unei firme de curierat se numara, in opinia reprezentantilor Curiero, volumul expedierilor, capacitatea de procesare (eficientizarea acesteia prin automatizare si prin introducerea sistemelor IT, gratie carora sa poata fi urmarite coletele), un model viabil de distributie si colectare a expedierilor din tara, scurtarea timpului de livrare, specializarea serviciilor si oferirea unor servicii aditionale clientilor. Acestora li se adauga incheierea unor contracte mari, cu clienti puternici financiar.
Profil de companie
Curiero, al patrulea jucator pe piata de curierat intern, cu o cifra de afaceri de 8 milioane de euro in 2006, isi propune sa ajunga "numarul unu" pana in 2009, a anuntat ieri Bogdan Carcu, directorul companiei. "Cum am ajuns in trei ani si jumatate ca din nimic sa avem o cifra de afaceri de 8 milioane de euro? Ne-am diversificat portofoliul de servicii, intrand in concurenta cu Posta Romana", a aratat el. Compania s-a infiintat in 2003, avand doar 60 de angajati si o flota de 15 masini, care deserveau 150 de clienti. De la an la an, numarul angajatilor, masinilor, sediilor si clientilor a crescut considerabil. Saltul firmei s-a produs in 2005, cand aceasta a castigat o lic