Locatia propusa este comuna Vadeni, de pe malul stang al raului - judetul Braila, pana la comuna Smardan, pe malul drept, in judetul Tulcea. Constructia acestui pod a fost aprobata cu 11 ani in urma, dar abia acum se intrevad ceva sanse de concretizare.
Solutiile, dupa campania electorala
La inceputul lunii mai, ministrul Transporturilor, Leonard Orban a fost impreuna cu autoritatile locale la “piciorul podului” pentru a discuta detaliile proiectului.
“In prezent se revizuieste studiul de fezabilitate, care va dura cam doua luni, dupa care se va lua o decizie: ori se va face o asociere intre Consiliile Judetene din Galati, Tulcea si Braila, ori voi demara, la minister, o licitatie pentru selectarea unui partener privat astfel incat sa facem parteneriat public - privat”, a spus Orban.
Totusi, ministrul a fost sincer si a spus ca nici anul acesta dar nici pentru 2008 nu sunt bani pentru demararea lucrarilor la Pod, dar exista posibilitatea sa scoata la concesiune lucrarile publice. “Dupa ce se va termina campania electorala voi avea o intalnire la minister cu presedintii celor trei consilii judetene.
Daca va fi cazul voi accepta si varianta de garantie guvernamentala, dar trebuie sa avem si acordul Ministerului de Finante”, a mai spus Orban.
Podul va fi suspendat [c:1:d]
Au fost discutate doua variante de realizare a acestui proiect: “pod suspendat” sau “pod cu cablu de sustinere”. A fost preferata prima varianta, care permite amplasarea pilonilor principali in zona uscata a malurilor.
Optiunea pentru podul suspendat se justifica si prin durata de realizare mai mica, neafectarea cursului navigabil pe timpul construirii, lipsa impactului asupra mediului ecologic, excluderea riscului de coliziune a navelor cu pilonii principali. Lungimea traseului de legatura dintre DN 2B si DN 22 (Braila- Tulce