Românii au cheltuit în 2006, în medie, 613 lei pe lună pentru cumpărăturile de produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală, cu 7% peste nivelul din 2005, potrivit unui studiu al companiei Nielsen. Media este ceva mai ridicată în Capitală, ajungând la 634 lei pentru o persoană. Mai mult de jumătate din această sumă a fost alocată produselor proaspete. “Cheltuielile lunare cresc de aproximativ două ori mai lent decât salariul mediu net pe economie, ceea ce înseamnă că banii încep să se ducă şi pe alte tipuri de cumpărături decât cele obişnuite. În plus, românii alocă 56% din cheltuieli pentru produse proaspete, acesta fiind unul dintre cele mai mari procente din regiune”, sunt de părere analiştii Nielsen.
Datele arată că o persoană merge o dată pe săptămână la un hipermarket şi o dată la cinci zile la un supermarket. Cel mai vizitat pare a fi magazinul de pâine, unde românii merg o dată la două zile, urmat de alimentară- o dată la trei zile, şi de măcelărie- de trei ori pe lună. În ceea ce priveşte locul preferat de cumpărături, primul loc este ocupat de unităţile din comerţul modern pentru produsele alimentare de bază (73%), pentru mezeluri (65%) şi pentru carne proaspătă (65%), în timp ce fructele şi legumele sunt cumpărate în special din piaţă (39%), iar lactatele din alimentare şi pieţe (40%). Magazinele din comerţul modern îşi menţin poziţia de lider în cazul produselor ne-alimentare, respectiv detergenţi de rufe, produse de îngrijire personală şi a locuinţei (circa 80% din opţiuni). Chioşcurile sunt preferate atunci când vine vorba de achiziţionarea ţigărilor (35%). (E.C.)
Românii au cheltuit în 2006, în medie, 613 lei pe lună pentru cumpărăturile de produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală, cu 7% peste nivelul din 2005, potrivit unui studiu al companiei Nielsen. Media este ceva mai ridicată în Capitală, ajungând la 634