Cel mai important model din istoria Kia, după cum susţine chiar Mong-Koo Chung, preşedintele companiei sud-coreene, a fost lansat şi în România la câteva luni după prezentarea în Vest. După câţiva ani de prezenţă pe piaţa europeană cu modele croite după tipare coreene (care nu au reuşit să rupă gura târgului pe bătrânul continent), cei de la Kia Motors au decis că este momentul să gândească la nivel mare şi să atace frontal exact segmentul cel mai aglomerat, dar
Cel mai important model din istoria Kia, după cum susţine chiar Mong-Koo Chung, preşedintele companiei sud-coreene, a fost lansat şi în România la câteva luni după prezentarea în Vest.
După câţiva ani de prezenţă pe piaţa europeană cu modele croite după tipare coreene (care nu au reuşit să rupă gura târgului pe bătrânul continent), cei de la Kia Motors au decis că este momentul să gândească la nivel mare şi să atace frontal exact segmentul cel mai aglomerat, dar şi cel mai bine vândut. Veniţi cu buzunarele pline, coreenii au reuşit să coopteze o echipă de designeri cu state vechi în Europa şi să construiască una dintre cele mai moderne uzine la Zilina (Slovacia), iar rezultatul nu s-a lăsat aşteptat.
Noul Cee’d are toate şansele să atragă atenţia clienţilor, dar şi a competitorilor din segmentul C al pieţei europene, mai ales prin mulţimea de dotări prezente chiar şi la variantele de bază şi prin garanţia oferită. De altfel, chiar aceste două caracteristici sunt atuul pe care mizează cei de la Kia în lupta cu numele mult mai rezonante din acest segment. Şi, apropo de nume, presa auto europeană a făcut deja multe glume pe seama găselniţei departamentului de marketing al firmei coreene („seed“, în engleză, se traduce prin „sămânţă“).
Este desigur greu să ai pretenţii mari atunci când ai îndrăzneala de a concura cu