Planningul în publicitate este un element esenţial. Jon Steel, director de account planning şi vicepreşedinte al agenţiei americane de publicitate Goodby, Silverstein & Partners, a scris o carte excelentă despre acest subiect, care, atenţie, e relevant atât pentru publicitari, cât şi pentru marketeri! Foarte puţini, în afara celor care lucrează în industria de publicitate, ştiu ce este şi ce face un account planner. De fapt, adevărul e că nici măcar account plannerii
Planningul în publicitate este un element esenţial. Jon Steel, director de account planning şi vicepreşedinte al agenţiei americane de publicitate Goodby, Silverstein & Partners, a scris o carte excelentă despre acest subiect, care, atenţie, e relevant atât pentru publicitari, cât şi pentru marketeri!
Foarte puţini, în afara celor care lucrează în industria de publicitate, ştiu ce este şi ce face un account planner. De fapt, adevărul e că nici măcar account plannerii înşişi n-ar putea să explice exact ce ar trebui să scrie pe fişa propriului post; simplificând (mult) lucrurile, aceştia sunt oamenii care, într-o agenţie de publicitate, sunt responsabili de planificarea campaniilor şi, mai ales, de interacţiunea directă cu consumatorii, astfel încât campania să îşi atingă obiectivele.
„Adevăr, minciună şi advertising“ este, cu siguranţă, una dintre cele mai bune cărţi despre publicitate apărute în ultimul deceniu.
Probabil că vă întrebaţi de ce ar trebui, la urma urmei, să citiţi o carte despre account planning. Ei bine, răspunsul e simplu: pentru că poziţia unui account planner în cadrul agenţiei unde lucrează e unică. Un account planner interacţionează, în diverse stadii ale elaborării şi execuţiei campaniei, cu departamentul de creaţie al agenţiei, cu clienţii acesteia, dar şi (element esenţial) cu consumato