Taxa de primă înmatriculare va fi modificată semnificativ, mai ales pentru maşinile foarte vechi, dar modul de calcul al noii impuneri rămâne necunoscut. Pare mai degrabă o testare a reacţiei publicului, decât o variantă viabilă şi neconflictuală. După ce fostul ministru de Finanţe, Sebastian Vlădescu, a pus încă o taxă pe maşina românului, noul şef al Ministerului de Finanţe, Varujan Vosganian, se bate cu Comisia Europeană pentru a o menţine, modificând-o pe ic
Taxa de primă înmatriculare va fi modificată semnificativ, mai ales pentru maşinile foarte vechi, dar modul de calcul al noii impuneri rămâne necunoscut. Pare mai degrabă o testare a reacţiei publicului, decât o variantă viabilă şi neconflictuală.
După ce fostul ministru de Finanţe, Sebastian Vlădescu, a pus încă o taxă pe maşina românului, noul şef al Ministerului de Finanţe, Varujan Vosganian, se bate cu Comisia Europeană pentru a o menţine, modificând-o pe ici pe colo, prin părţile esenţiale. Fără a oferi un algoritm clar de calcul şi spunând la fiecare conferinţă de presă numai câte o bucăţică din adevărul absolut, Vosganian pare mai degrabă a testa reacţia publicului decât a oferi o variantă viabilă care să îi liniştească atât pe şoferii români, cât şi pe oficialii de la Bruxelles. Anunţului iniţial de modificare a taxei, de acum câteva săptămâni, i-a urmat, după câteva zile, prezentarea unui grafic greu de desluşit, pentru ca săptămâna trecută să fie făcut public un tabel comparativ al cuantumurilor taxei în actuala formă şi în cea propusă guvernului român şi Comisiei Europene.
Cei care sperau că taxa va fi definitiv abandonată, după reacţiile mai mult sau mai puţin dure ale comisarului european Laszlo Kovacs, trebuie să îşi reconsidere poziţia deoarece nici Ministerul Economiei şi Finanţelor (MEF), nici premierul Tări