Statisticile oficiale arată că în trei luni au fost vândute numai 18.101 vehicule de ocazie, cu 6.186 mai puţine decât în perioada similară din 2006. Această scădere este explicată de unii dintre comercianţii de astfel de maşini prin taxele mari pe care trebuie să le plătească cumpărătorii în acest moment. Conform datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în perioada
Statisticile oficiale arată că în trei luni au fost vândute numai 18.101 vehicule de ocazie, cu 6.186 mai puţine decât în perioada similară din 2006.
Această scădere este explicată de unii dintre comercianţii de astfel de maşini prin taxele mari pe care trebuie să le plătească cumpărătorii în acest moment. Conform datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în perioada ianuarie-martie 2007, numărul de autoturisme noi înmatriculate a crescut cu 17,1% faţă de primele trei luni din 2006, până la 59.910 unităţi, în timp ce, în cazul maşinilor de familie second-hand a fost înregistrată o scădere de la 20.635 unităţi la 14.217 unităţi. În acelaşi timp însă, au fost înmatriculate 182 de autobuze, cu 118 mai multe decât în primul trimestru al lui 2006, iar la autoutilitare, creşterea a fost chiar mai mare, de 219 unităţi, atingând un total de 3.290 unităţi. Pe lângă autoturisme, au scăzut şi înmatriculările de microbuze şi autotractoare.
Profit pentru reţelele de dealeri
Scăderea vânzărilor de autoturisme de ocazie este mult mai accentuată în cazul tranzacţiilor directe între persoanele fizice, iar segmentul de preţ care a primit lovitura taxei de primă înmatriculare în plin este, conform preşedintelui Consili