Un înalt oficial al BBC declară în exclusivitate pentru Capital că venerabila instituţie britanică intenţionează să îşi extindă prezenţa pe piaţa românească de televiziune. Dean Possenniskie, Senior Vice President pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa al BBC Worldwide, departamentul Global Channels, a fost prezent în ultimele luni în România pentru a identifica, după declaraţiile sale, unul sau mai mulţi parteneri locali pentru a lansa aici încă trei canale de
Un înalt oficial al BBC declară în exclusivitate pentru Capital că venerabila instituţie britanică intenţionează să îşi extindă prezenţa pe piaţa românească de televiziune.
Dean Possenniskie, Senior Vice President pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa al BBC Worldwide, departamentul Global Channels, a fost prezent în ultimele luni în România pentru a identifica, după declaraţiile sale, unul sau mai mulţi parteneri locali pentru a lansa aici încă trei canale de televiziune din portofoliul companiei, pe lângă BBC World, care poate fi deja recepţionat în reţelele operatorilor de cablu. Este vorba de BBC Entertainment, BBC Knowledge şi BBC Lifestyle.
Ce a trezit atât de subit interesul britanicilor? Este evident că piaţa de publicitate din ţara noastră este în creştere, iar cea mai mare parte a bugetelor de advertising sunt alocate către acest mediu; în plus, succesul de audienţă înregistrat de emisiuni precum „Dansez pentru tine“, un format dezvoltat de către BBC, le-a atras atenţia celor de la Londra.
Investiţia anunţată de britanici nu va fi efectuată direct de către BBC, o instituţie publică non-profit, ci de ramura comercială a acesteia, BBC Worldwide, care poate produce profit, dar cu condiţia ca acesta să fie reinvestit ori redirecţionat înapoi către societatea-mamă. În prezent, BBC se conf