Desktopurile deţin supremaţia vânzărilor pe piaţa din România, dar laptopurile câştigă din ce în ce mai mult teren, mobilitatea pe care o oferă fiind foarte mult apreciată, mai ales de către oamenii de afaceri. Potrivit lui Jiri Rizek, CEO Flamingo International, vânzarea computerelor portabile a crescut foarte puternic în ultimii ani. „Piaţa acestora aproape acoperă jumătate din vânzarea de computere, adică 50% din totalul de sisteme comercializate. Acest
Desktopurile deţin supremaţia vânzărilor pe piaţa din România, dar laptopurile câştigă din ce în ce mai mult teren, mobilitatea pe care o oferă fiind foarte mult apreciată, mai ales de către oamenii de afaceri.
Potrivit lui Jiri Rizek, CEO Flamingo International, vânzarea computerelor portabile a crescut foarte puternic în ultimii ani. „Piaţa acestora aproape acoperă jumătate din vânzarea de computere, adică 50% din totalul de sisteme comercializate. Acest fapt se datorează preţurilor din ce în ce mai mici ale laptopurilor, care concurează cu preţurile sistemelor de birou“, spune Rizek. Conform unor studii realizate de IDC, Fujitsu Siemens Computers România se află pe primul loc în topul vânzărilor de laptopuri. Pentru anul fiscal 2006 - 2007, valoarea vânzărilor s-a ridicat la aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit directorului de PR şi marketing al Fujitsu Siemens Computers, Ileana Stroe. În ultimul trimestru din 2006, Lenovo a înregistrat o creştere a vânzărilor de 60 de procente în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2005. „Cererea sporită pentru sisteme de tip notebook este un semn vizibil că piaţa din România este în curs de maturizare“, afirmă Aurel Neţin, country general manager Lenovo România.
Laptopurile clasice sunt preferatele clienţilor români, modele precum Amilo Pro V3515 (cu procesor Intel Celeron) şi Amilo Pro