O companie IT a reuşit, în 18 luni, să atragă 10 milioane de clienţi, folosind un buget de publicitate de numai 50.000 de dolari. Un basm de adormit... oameni de marketing? Succesul serviciului Hotmail este o poveste cât se poate de reală. Reţeta reuşitei: marketingul viral. Ideea introdusă de firma Hotmail, care oferea servicii de e-mail, a fost cât se poate de simplă: fiecare e-mail pe care îl trimite un utilizator trebuia să conţină un mesaj în care se preciza că servi
O companie IT a reuşit, în 18 luni, să atragă 10 milioane de clienţi, folosind un buget de publicitate de numai 50.000 de dolari. Un basm de adormit... oameni de marketing? Succesul serviciului Hotmail este o poveste cât se poate de reală. Reţeta reuşitei: marketingul viral.
Ideea introdusă de firma Hotmail, care oferea servicii de e-mail, a fost cât se poate de simplă: fiecare e-mail pe care îl trimite un utilizator trebuia să conţină un mesaj în care se preciza că serviciul putea fi folosit gratuit. În acest mod, s-au pus bazele unei campanii de marketing viral. Fiecare utilizator a devenit involuntar un „purtător“ al mesajului publicitar de la Hotmail, prin simpla folosire a serviciului. Rezultatele acestei idei (minore în aparenţă) avea să-i uimească chiar şi pe investitori. Oameni de pe toate meridianele s-au năpustit să-şi deschidă conturi de e-mail, iar serviciul s-a răspândit în lume cu viteza unui virus informatic. Managerii de la Hotmail au constatat că, în zone de pe glob la care nici nu visaseră până atunci să ajungă serviciul lor, numărul de utilizatori creştea exponenţial. „Dacă ar fi să vorbim din punct de vedere epidemiologic, era ca şi cum Zeus ar fi strănutat peste planetă“, spune Steve Jurvetson, managing director al fondului de investiţii care a finanţat Hotmail.
Exemplul Hotmail arată cât de p