Dupa ce, in 2005, romanii s-au concentrat pe diversitatea produselor dintr-un magazin in procesul de selectare a unei locatii pentru cumparaturi, in 2006, acestia au revenit la atentia preponderenta acordata promotiilor practicate de diverse magazine, ce a constituit principalul criteriu de selectie in 2004. Astfel, conform studiului "Shopper Trends", realizat de Nielsen si citat de NewsIn, numarul tot mai mare de magazine care se deschid in Romania determina un proces de loializare tot mai greu de realizat. Ca urmare, daca in 2005 romanii din mediul urban vizitau, in medie, 2,53 magazine lunar, in 2006 valoarea a crescut pana la 3,17. Iar in Capitala studiul indica o medie de vizitare de 3,3 magazine pe luna in 2005 si de 3,85 in 2006.
Promotiile si usurinta accesului au devansat diversitatea produselor
Potrivit reprezentantului Nielsen, Bogdana Baltasiu, principalul motiv pentru aceasta mobilitate accentuata il constituie promotiile atractive si interesante, care-i determina pe romani sa migreze de la un magazin la altul. Aceasta situatia reflecta o revenire la trendul din 2004, punand in umbra criteriul complexitatii si varietatii gamei de produse disponibile, dupa principiul "aici gasesc tot ce am nevoie".
Mai mult decat atat, studiul arata ca principiul diversitatii a fost devansat in preferintele romanilor si de un alt criteriu - dupa promotii, elementul care ii atrage pe romani catre un anumit magazin este reprezentat de usurinta cu care pot ajunge in locatia respectiva.
In ceea ce priveste elementele prin care pot fi loializati cumparatorii, studiul arata ca familiaritatea este criteriul esential pentru 46% dintre romanii din marile orase. La polul opus se situeaza calitatea produselor, criteriu care primeaza pentru numai zece procente dintre romani. Pe de alta parte, igiena si curatenia dintr-un magazin fac parte dintre