„Frumuseţe în pericol“, „Bal-Can-Can“, „Tatăl meu şi fiul meu“, „Miresele“ au fost peliculele care au deschis Festivalul de Film European, care a poposit pentru început la Craiova.
Desfăşurat în perioada 3-24 mai, Festivalul Filmului European şi-a început periplul în capitala Olteniei. „Vinovaţi“ se fac Direcţia pentru Cultură Dolj, Reprezentanţa Comisiei Europene în România, Institutul Cultural Român, Uniunea Cineaştilor din România, dar şi Ambasadele şi Institutele Culturale ale statelor membre şi candidate. Sub egida „Diversitate culturală şi cinematografică“, manifestarea a debutat fulminant , cu o producţie Cehia 2005, „Frumuseţe în pericol“, „un eseu despre compromis“, cum îl numea George Obrocea, regizor de film şi televiziune, dar şi consilier la Direcţia pentru Cultură Dolj, în regia lui Jan Hrebejk, care vine să spună povestea unei tinere din Praga zilelor noastre, pusă în faţa unor dileme similare celor cu care se confruntă eroina poemului omonim („Beauty in Trouble“) al scriitorului Robert Graves. O producţie încununată de succes şi distinsă cu numeroase premii, printre care Premiul special al juriului la Festivalul Internaţional de Film de la Karlovy Vary în 2006, premiul pentru cel mai bun film european la Festivalul Internaţional de Film de la Denver din acelaşi an, dar şi nominalizarea la Premiul Globul de cristal la Festivalul Internaţional de Film de la Karlovy Vary, 2006.
Un periplu printre genurile cinematografice
I-au urmat „Bal-Can-Can“, comedie italiană de acţiune, 2005, în regia lui Darko Mitrevski, cel care semna asistenţa de regie a peliculei „Pacificatorul“, „Tatăl meu şi fiul meu“, dramă, Turcia, 2005, „Încasatorul“, în regia lui Feliks Falk, o producţie Polonia 2005, „FC Venus“, comedie finlandeză despre bărbaţi şi femei, despre diferenţele dintre sexe şi despre războaiele ce izbucnesc uneori între acestea, din